jorm

Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Välkomna!

Av jorm - 2 september 2012 09:57

Välkomna till min blogg!
Här kommer jag att blanda noveller, berättelser och betraktelser om stort och smått. Jag förbehåller mig rätten att blanda fantasi och verklighet helt efter eget tycke och hoppas att ni skall trivas här. 


Till att börja med tänkte jag lista några av mina egna fördomar om bloggar, och beskriva hur jag själv förhåller mig till dessa. Det här blir den enda presentation ni får av mig, så håll i er!


En blogg är bara ett sätt att marknadsföra sig själv och sin person.
Min identitet är irrelevant. Jag är inte här för att göra reklam, det här är fantasins och det skrivna ordets plats. (Självklart kommer en del om mig, mina ställningstaganden, och min personlighet att lysa igenom när jag skriver, men dra inga förhastade slutsatser. Eventuella likheter med verkliga händelser och personer kan lika gärna vara en slump, eller ett medvetet drag.)


”Alltså, egentligen bloggar jag för att jag skall komma ihåg vad jag har gjort i livet och så. Typ som en dagbok.”
Det här är ingen offentlig dagbok. Mina mest privata angelägenheter håller jag för mig själv, och jag tror inte att ni kommer att få läsa en enda beskrivning av vad jag ätit till middag. Men jag lämnar inga garantier! Kanske får jag skrivtorka en dag.


”Jag bloggar bara för min egen skull”
Jag skriver för er! Annars kunde jag lika gärna låta mina utkast ligga kvar i lådan, eller ordna ett mysigt litet valborgsbål någon gång.

Enda anledningen jag kan komma på för att lägga ut texter i offentligheten är att andra skall läsa dem. Finns det dessutom någon enstaka som har glädje av dem är det såklart ännu bättre. Jag måste ju öva mig inför min romandebut.


Bloggar är trista, ointressanta, och slarvigt skrivna.
Det här tänker jag inte ens kommentera mer än att jag inte publicerar allt jag skriver. En gnutta värdighet vill jag ändå försöka behålla.


Bloggar är fulla av mer eller mindre snaskiga, snuskiga, eller bara frånstötande detaljer om mäniskors privatliv och olika kroppsvätskor.
Jag säger bara: Urk!



Nu önskar jag er välkomna till Jorms värld, jag hoppas att vi skall trivas med varandra!


Det blåser en storm över Jorm - Lyckostorm!

Mvh Jorm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jorm - 25 september 2012 14:58

Ett par år tillbaka har jag jobbat lite extra som cyklande tidningsbud. Ett rätt okej jobb tycker jag, särskilt på sommaren när det inte gör så mycket att kliva upp mitt i natten. Men det har ju förstås sina sidor också, speciellt på vintern när sn...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards